Den 14: Pepper cakes (胡椒餅) – Pepřové pěčené knedlo-housky

Na tyhlety pepřové housky jsem narazila úplnou náhodou, když jsem byla na misi „hledám vývar s ústřicemi“. Na jedné z Taiwanských křižovatek zrovna naskočila červená, já s otráveným mlasknutím zabrzdila dobře rozjeté kolo, koukla doprava a tam stánek s něčím, co jsem tady ještě nejedla. Podle obrázků to vypadalo podobně, jako to, co mě mělo čekat pár dnů po vývaru. Tak jsem, jen tak ze zvědavosti, zkontrolovala znaky na stránce CNN (http://travel.cnn.com/explorations/eat/40-taiwanese-food-296093) se znaky na plakátech a ano! Jsou to ony! Známé taiwanské Pepper Cakes. 

Pepper cakes (胡椒餅)

Pepper cakes (胡椒餅)

Mám štěstí, u stánku ani noha. A tak využívám příležitosti k focení a rychlému objednávání, než se zas odněkud přivalí zástup lidí a já budu muset čekat ve frontě. Paní prodavačky-pekařky jsou velmi příjemné a vůbec jim nevadí, že z nich pomocí mobilu dělám pomalu modelky roku, právě naopak – hážou jeden úsměv za druhým. Za pultíkem hlavní prodavačka-pekařka schovává dvě pece, a když ji tam začnu celá zvědavá nakukovat, tak ochotně jednu otevře a mně unikne překvapené „óóóóh“. Pec je totiž kolem dokola oblepená dozlatova upečenými knedlíčky posypanými sezamem. IMG_6696 Paní mi jeden dle mého zažádání vytáhne dlouho pinzetou, strčí do papírového sáčku, převezme za něj 40 taiwanských dollarů (cca 30 Kč) a rukou mi pokyne k židličce vedle stánku, kde si tedy mohu spokojeně sednout a tu pepřovou krasotinku vychutnat. Pepper Cakes nejsou vlastně nic jiného než další z řady místních knedlíků. Tentokrát jsou plněných směsí mletého masa a pórku, která je řádně okořeněná pepřem. Oproti těm Baozi a Jiaozi, o kterých už jsem tady něco málo psala, se však tyto knedlíky nevaří ani ve vodě ani v páře, nýbrž se pečou přilepené po stěnách pece, kterou prohřívá dřevěné uhlí. Těsto je tímto pečením-grilování na povrchu krásně křupavé a trošku tužší – možná tak něco jako okraje pizzy, či pizza chléb (boha ty moje přirovnání!). Maso s pórkem pustí trochu šťávy, která je schovaná v tom knedlíku a v níž se to náplň tak nějak pomaloučku dusí a která z tohohle taiwanského snacku ve výsledku dělá krásně šťavnatou pochoutku. IMG_6663 Jelikož po všem, co vypadá jako knedlík s náplní, se tady můžu užrat, se do Pepper Cake-u pouštím celá nedočkavá s takovou vervou, že si ani nevšimnu, že si tou mastnou šťávou pokypu jak svou oblíbenou bundu, tak své oblíbené kalhoty. Pepřové knedlíky se jim tedy opravdu neříká jen tak pro nic za nic, neb pepř hraje v této souhře chutí prim. Jsou trochu štiplavé, ale ne nějak nezvladatelně ostré. Vše je šťavnaté a s tím křupavým těstem je to úžasná kombinace. A já si jenom přeju, aby se tahleta dobrota prodávala i někde poblíž nás. kolaz-peprak_blog

Leave a Reply

